Nepodceňujte základní kontrolu provozních mechanismů Vašeho vozu

Výměna motorového oleje oleje by se měla provádět v intervalech doporučených výrobcem. Každopádně neuškodí, když budete jeho vzhled kontrolovat průběžně i častěji. Hladinu oleje zjistíte na měrce, musíte však množství oleje měřit jen tehdy, když je motor zahřátý na provozní teplotu, tedy po jízdě. V jakém stavu je olej, zjistíte alespoň přibližně na čistém světlém hadru. Pokud je olej příliš černý, hustý a plavou v něm usazeniny, měl by se vyměnit.
starý kabriolet

Opotřebení a tlak v pneumatikách

Stav pneumatik by se neměl podcenit, dá se totiž zabránit jejich defektu už jen pouhou zběžnou prohlídkou. Opotřebení vzorku, tlak v pneumatikách a případné poškození běhounu kontrolujte před každou delší jízdou a jinak alespoň dvakrát za měsíc. Vyplatí se pořídit vlastní tlakoměr a hodí se i ruční pumpa nebo kompresor na 12V, to pro případy, kdy není nablízku čerpací stanice. Správný tlak v pneumatikách také snižuje spotřebu a zlepšuje jízdní vlastnosti vozu.
sportovní vůz své doby

Hladina chladicí kapaliny

Chladicí kapalina se kontroluje, na rozdíl od motorového oleje, při studeném motoru. Musíte být opatrní při snímání víčka od nádržky, již při mírně zahřátém motoru náplň často vyprskne. Pokud chladicí kapalina uniká z topení, je cítit nasládlý zápach, který způsobuje glykol.

Brzdová kapalina

Hladina brzdové kapaliny nesmí nikdy klesnout pod normál na rysce, pokud klesne, někde v brzdové soustavě je netěsnost a kapalina tudy uniká. Musíte pak s autem co nejrychleji do servisu, kdo je šikovný, může stav brzdového systému překontrolovat svépomocí.
nejznámější VW

Kapalina převodovky a posilovače řízení

Převodovkový olej by měl být téměř čirý, mírně zbarvený do červena a měl by se měnit po každých 150 tisících km. U posilovačů řízení jsou k dispozici odlišné měrky při vychladlém a zahřátém motoru.

Mechanický stav autobaterie

Baterie by neměla být zkorodovaná, ani mechanicky poškozená. Někdy bývají zoxidované kontakty kapalinou, která se na ně dostala z vnitřku baterie. Ty se dají vyčistit jedlou sodou, stačí je několikrát protáhnout starým kartáčkem na zuby.

Mechanický stav autobaterie

Občas byste měli provést kontrolu brzd, v nízké rychlosti mimo město na opuštěné silnici silně sešlápněte brzdový pedál, abyste zjistili, jak brzdy reagují, včetně ABS. Nestejnoměrná reakce, vrzání, skřípání a drhnutí bývá známkou opotřebení brzdových destiček, někdy dokonce i kotoučů.

Nezapomínejte také na občasnou kontrolu světel, včetně brzdových a směrových.

Nepodceňujte základní kontrolu provozních mechanismů Vašeho vozu
Ohodnoťte příspěvek
336x280-1-1474365393.jpg