Bolavé klouby i kosti

V podzimních i zimních měsících, kdy se zhorší počasí a venku začíná být nepříjemně sychravo až mrazivo, začínáme lenivět. Není se čemu divit, vždyť komu by se v tomto počasí chtělo pravidelně ven na dlouhé procházky, nebo dokonce pravidelné tréninky běhu. S lenivostí ale často přichází různé neduhy, jako například bolesti kloubů i kostí.

Kosti a klouby nejsou mrtvé hmoty, jak si může někdo myslet. Jsou to rostoucí živé tkáně, které se celý život obnovují.
muži při terénním běhu
Co je příčinou bolesti kloubů?
·         Nejčastěji nás klouby začnou bolet právě proto, že se málo hýbeme. Chrupavka je totiž jako houba, co nasává kloubní tekutinu, a aby se pořádně promazala, potřebuje se hýbat.
·         Další příčinou mohou být záněty. V tomto případě je vhodné dojít si za odborným lékařem, ortoped vám nejlépe poradí, jak bolest léčit.
·         Za bolestmi kloubů může být i nadváha. Pokud tedy víte, že máte nějaká ta kila navíc, je dobré zvážit, zda byste neměli zhubnout. Uvidíte, že se tak vašim kloubům uleví.
stará žena na procházce
Co je příčinou bolest kostí?
·         S přibývajícím věkem se tvorba nových buněk zpomaluje a kostní tkáň řídne. Tento proces se zrychluje většinou s nástupem menopauzy, kdy klesá hladina ženských hormonů. Na stárnutí má vliv jednak genetika, ale také jídelníček, a v neposlední řadě zdravý pohyb.

Pilulky- ano nebo ne?
Dobře zvolené tabletky mohou od bolesti určitě pomoci. Ale abyste zbytečně nevyhodili peníze, je před nákupem potřeba vědět některé věci:
·         Nakupujte vždy v lékárně. Jen zde můžete mít jistotu, že jste nenaletěli falešným prodejcům.
·         Užívat by se měli minimálně čtvrt roku, aby byl výsledek zaručený. Kratší dobu vlastně ani nemá smysl pilulky užívat, protože nemají čas zabrat a kýžená úleva se tedy nedostaví.
velké množství různých léků
Pohyb nám významně oživí látkovou výměnu v kostech i kloubech. Nejideálnější je hýbat se denně alespoň půl hodiny. Nejlepší je svižná chůze, což je zároveň i nejpřirozenější druh pohybu. Nepřestávat se hýbat je důležité i s přibývajícím věkem, protože pohyb zlepšuje držení těla i jeho pružnost. Pro každého z nás ale bude jistě mnohem vhodnější a zdravější, když půjdeme ven na nějakou příjemnou delší procházku, než abychom polykali léky. A pobyt na čerstvém vzduchu je prospěšný nejen našemu tělu, ale i duchu.